conceptcopy








Diensten

TEKSTEN MET EEN MISSIE


We kunnen het hebben over content writing, SEO-copywriting, digital writers, direct copy, advertising copy, storytelling enzomeer, allemaal zinvolle disciplines in het schrijversvak, maar teksten doen maar twee dingen: informeren en/of beïnvloeden/overtuigen. Conceptcopy legt zich toe op het communicatieve doel en schrijft vervolgens in functie van doelgroep en medium.


Conceptuele of creatieve copywriting situeert zich op merkniveau. Het gaat om het bedenken van ideeën die een merk kunnen positioneren en onderscheiden. Het omvat de kernwaarden waar een merk zich op steunt. Belofte, stijl en boodschap maken het merk uniek en geven het aandachtswaarde.

CONCEPTUELE TEKSTEN

Bedenken en schrijven van bedrijfs- of merkpositionering, al dan niet samen met opdrachtgever.

Bedenken en schrijven van positionerende en campagneslogans, al dan niet samen met art director. 

Bedenken en schrijven van campgane-uitingen zoals advertenties, radio, tv en online commercials.

Bij redactionele copywriting ligt de nadruk op het infomeren. Dit zijn zakelijke of onderhoudende artikels en teksten, afhankelijk van tot welke doelgroep men zich richt. 

REDACTIONEEL / CONTENT

Structureren en begrijpend schrijven van handleidingen, werkprocessen en instructies.

Bedenken en schrijven van informatieve artikels, vaak voor bedrijfsbladen, nieuwsbrieven, intranet 

Bedenken en schrijven van redactionele artikels over bedrijven, mensen, en alle mogelijke interessevelden.

Bij redactionele copywriting ligt de nadruk op het infomeren. Dit zijn zakelijke of onderhoudende artikels en teksten, afhankelijk van tot welke doelgroep men zich richt. 

MARKETINGTEKSTEN

Structureren en begrijpend schrijven van handleidingen, werkprocessen en instructies.

Bedenken en schrijven van informatiev artikels, vaak voor bedrijfsbladen, nieuwsbrieven, intranet 

Bedenken en schrijven van redactionele artikels over bedrijven, mensen, en alle mogelijke interessevelden.